Systemy obsługi punktów usługowych mają za zadanie umożliwienie planowania i kontroli realizacji zleceń, wymianę informacji pomiędzy punktami usługowymi i klientami. Umożliwiają także integrację z systemami e-commerce, gdzie klient może np. zamówić produkt wraz z usługą (np. opony wraz z montażem w wybranym serwisie).
Możliwa jest także automatyczna obsługa klientów grupowych (np. flot samochodowych). Przykładowe elementy systemu:
Zarządzanie użytkownikami
Tworzenie i konfigurowanie kont użytkowników np.
- Centrala
- Serwis
- Manager serwisu
- Pracownik serwisu
- Klient grupowy
- Manager klienta (np. floty samochodowej)
- Klient indywidualny (np. użytkownik samochodu)
Mechanizmy rejestracji użytkowników
- Rezerwacja usług
- Wybór serwisu
- Wybór terminu
- klient proponuje – jeżeli brak wolnego terminu wybranego przez użytkownika, system pokazuje 3 wolne terminy, przed i po wskazanej dacie
- klient proponuje – jeżeli jest wolny termin, następuje rejestracja potwierdzana przez użytkownika
- Automatyczna rezerwacja czasu usługi (na podstawie czasu realizacji wybranych usług)
- Możliwość składania zamówienia na dodatkowe towary potrzebne podczas wizyty serwisowej
- System komunikacji (wymiany informacji)
- Powiadomienie / przypomnienie sms / e-mail o zbliżającej się wizycie lub o proponowanym terminie wizyty
Inteligentne mechanizmy
- Proponowana rejestracja w najbliższym punkcie ( w zależności od miejsca rejestracji samochodu )
- Proponowana rejestracja w punkcie, w którym odbyła się ostatnia usługa
- Proponowane terminy dostępne dla użytkownika w momencie zmiany terminu lub wybraniu terminu usługi
- Ustalenie zakresu usług podczas wyszukiwania wybranego serwisu ( pokaż punkty serwisowe w pobliżu, które spełniają wymagania )
- Mechanizm sprawdzający i podpowiadający o zakupie nowych opon ( uzależnione od stopnia zużycia )
Baza danych ( informacji )
- Zarządzanie bazą danych klientów grupowych
- Zarządzanie bazą danych usług i obsługiwanego sprzętu
- Zbieranie informacji szczegółowych o kliencie i wykonywanych dla niego usługach, np. o parametrach wykonywanych usług, danych technicznych i innych
- Baza danych serwisów (do zintegrowania np. ze stroną internetową lub systemem e-commerce):
- Zakres usług
- Ilość stanowisk usługowych (w danym punkcie serwisowym)
- Informacje kontaktowe
Mechanizmy raportów cyklicznych oraz zarządzanie grafikami (kalendarzami)
- Ustalona lista modyfikowalnych raportów dla:
- Centrala klienta grupowego
- Serwis Opon
- Klient indywidualny
- Zarządzanie i podgląd kalendarza umówionych usług dla poszczególnych grup użytkowników
Mechanizmy użytkowe
- Drukowanie zleceń
- Drukowanie potwierdzeń przyjęcia towaru / wykonania usługi
- System zarządzania treścią oraz mechanizm banerowy
- Mechanizmy integracji z systemami serwisów
- Integracja z systemem magazynowo-księgowym
- Sprawdzanie stanów magazynowych
- Integracja z systemem magazynowym – wystawienia faktur
- Integracja za pomocą dostosowanych szablonów plików CSV, XML, XLS
- Mechanizmy integracji z systemami płatności online
- Integracja z systemami e-commerce
- Giełda wymiany produktów dla dostawców w sieci (opcja rozszerzająca mechanizmy integracji z systemem magazynowym)